Friday, May 23

Abjad untuk Sang Pencipta,



Masa kecik dulu aku tak nampak apa pentingnya belajar ABC AlifBaTa.
Sekarang aku dah faham,
abjad ni semua boleh bantu aku untuk berhubung dgn Tuhan.

Saat semua orang berpaling tadah untuk duduk disisi kau,
Saat semua orang pekakkan telinga untuk masalah kau,
Saat semua orang tidak menghulur bahu untuk kau menangis meluah,
Saat semua orang meremehkan masalah kau,
Saat semua orang tidak punya masa untuk kau,
Saat itu la kita sedar,
Allah sentiasa ada masa untuk kau walau kau tak punya masa untuk Dia.

Satu hal yg aku selalu silap dan tak kan belajar darinya ialah,
Aku selalu menganggap dan berharap pada seseorang yg aku paling harap untuk sentiasa ada dengan aku,
Untuk sentiasa memberi bahu,
Untuk sentiasa menadah telinga,
Untuk sentiasa mengesat airmata,
Even after all, it will never happen even if they had promised you to do so.


Wake up dear self.
Stop chasing for something that dont worth it.